Jangan takut miskin kerena bersedekah dan berinfak

Mar 15, 2022 Artikel, Sedekah

bersedekah atau berinfak adalah amalan yg allah Ta’ala cintai. Banyak ayat dan hadith yang menggambarkan keutamaan bersedekah dan berinfak. diantaranya dapat menggantikan harta yang kita gunakan dengan yang lebih baiik.

karena sedekah tidak akan membuat seseorang jatuh miskin. Sebaliknya, harta yang dikeluarkan akan mendapat ganjaran berkali kali lipat dari Allah SWT. Allah juga pasti akan membalas orang-orang yang ikhlas di dunia dengan ganjaran di akhirat,

Oleh itu, jika harta yang perlu kita berikan bagi orang yg kurang mampu tidak akan dikurangkan atau tidak akan menjadikan seseorang itu miskin. Kerana Allah adalah maha pengasih umat-Nya yang sentiasa bersedekah kepada mereka yang perlu.

Dengan amal akan membersihkan mata pencarian harta yang kita ada, ada di antara mereka yang berhak kepada orang lain. Penghidupan kita bahkan boleh lancar dengan amal. Lihat sahaja nombor dunia, mereka tidak pernah terselamat untuk mendermakan warisan mereka untuk orang lain sebagai kisah Abdurrahman bin Auf.

Jangan sekali-kali takut jatuh miskin kerana amal,
amal adalah salah satu cara kita untuk menjadi orang yang lebih bermanfaat bagi orang lain. Dengan memberikan sedikit harta yang kami ada.

sedekah atau infak tidak hanya berbentuk dalam bentuk uang saja. boleh juga Bahan pangan untuk memudahkan beban ekonomi orang lain. Tidak perlu menjadi kaya untuk memberikan seberapa banyak sedekah.

Dengan sedekah kita akan mendapat kelancaran pada rezeki kita, ada di antara mereka yang berhak kepada orang lain. Penghidupan kita bahkan boleh lancar dengan amal. Lihat sahaja nombor dunia, mereka tidak pernah terselamat untuk mendermakan warisan mereka untuk orang lain sebagai kisah Abdurrahman bin Auf.

Jangan sekali-kali takut jatuh biasa-biasa saja kerana amal. Oleh itu, orang-orang amal sering menerima bantuan Tuhan yang ajaib dan tidak dijangka.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Perlu bantuan kami, Chatt kami sekarang

Kami siap membantu Anda, jangan ragu hubungi kami

Customer Support

Aa Aman

Online

Customer Service

Yasiindo

Online

Aa Aman

Hi, What can i do for you? 00.00

Yasiindo

Assalamu'alaikum, Ada yang bisa kami bantu? 00.00